درست در وانفساي شبه شعرها و زماني که منويات پدر سالارانه ي متشاعران متقدم جزم انديش در تخالف و کسر و حذف شاعران غالبن جوان کمر همت بسته وبا انحصار طلبي و اعمال نفوذ خود وهمگنان در مطبوعات و نشرها در محدود وخفه ساختن صداهاي تازه هم قسم مي شدند طيفي از شاعران درموازات نمادپرستي و سنت گرايي هاي مالوف در حذف کليشه ها وجزميت هاي فکري قدم به ميدان گذاشتند و در استراتژي هدفمند خويش در بسط ظرفيت ها وپتانسيل هاي موجود زبان فارسي و پي ريزي انديشه در بافتاري نو، شعرهاي متفاوتي افريدند و تعدد و تکرار افرينه ها در وضعيتي که دلالت هاي مندرس را از اندامواره زبان مي شست پيگرفته شد تا در وحدت طيفي از شاعران در اعتلاي وضعيت زباني جديد ، موفقيت و پيشرفت تني چند از شاعران نو ذهن ونوگرا را موجد گردد از اين رهگذرکتاب ها و شاعراني به منصه ظهور رسيدند که عمده استراتژيشان حذف هنجارهاي ساکن بود، استقلال طلبي و فرديت گرايي و تدقيق درزبان و سعي در بسط وثبت وضعيت ماخوذه ، موجد احراز تشخص تني چند از شاعران جنوب گرديد ، " سعيد محمد حسني " با مجموعه شعر " هي شب مي پرد توي حرف هايم " پا به منصه ظهور مي گذارد و درممارستي مجدانه که ابشخورش بوميت و نگاه کاوش گرش اوست در موازات شگردهاي فرمي و فکري و التقاط اموزه ها بابوميت و شگردهاي شاعرانگيش به مجموعه شعر شگرف " ما براي اتفاق افتاديم " مي رسد ، کتابي که در بدو بروز به چاپ دوم مي رسد و انعکاس ان در مجامع ادبي موجد نگاه ونگرش تني چند از منتقدان صاحب نام بروي اين کتاب گرديد که ساختار فکري نو و مفاهيم روزمره و التقاط ان با مفاهيم تاريخي عمده استراتژي شاعر در اين کتاب است :
خانه نقد ترتيزک به روز شد ...